قیمت هارد emc

| جمعه، 19 فروردین 1401
| Article Rating
قیمت هارد emc
هارد دیسک ها یکی از پرکاربردترین اختراعات عصر فناوری نوین به شمار می روند. با روی کار آمدن هارد دیسک ها، نیاز به بسیاری از ابزارهای پرهزینه برای ذخیره سازی اطلاعات، از بین رفت. خوشبختانه، هر روزه مدل های جدیدتری از هاردها وارد بازار می شوند، که دارای سرعت و حجم بیشتری می باشند. شرکت EMC، که زیر شاخه شرکت DELL است، هارد دیسک های بسیار با کیفیتی را تولید می کند. قیمت هارد EMC، با توجه به مدل ها و ویژگی های آن، متفاوت است. به طور کلی، این شرکت در زمینه ذخیره سازی داده، امنیت داده، مدیریت داده و محا...
  • مقدمه

هارد دیسک ها یکی از پرکاربردترین اختراعات عصر فناوری نوین به شمار می روند. با روی کار آمدن هارد دیسک ها، نیاز به بسیاری از ابزارهای پرهزینه برای ذخیره سازی اطلاعات، از بین رفت. خوشبختانه، هر روزه مدل های جدیدتری از هاردها وارد بازار می شوند، که دارای سرعت و حجم بیشتری می باشند. شرکت EMC، که زیر شاخه شرکت DELL است، هارد دیسک های بسیار با کیفیتی را تولید می کند. قیمت هارد EMC، با توجه به مدل ها و ویژگی های آن، متفاوت است. به طور کلی، این شرکت در زمینه ذخیره سازی داده، امنیت داده، مدیریت داده و محاسبات آنها فعالیت می کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی این هارد درایوها بپردازیم.

 

 

 

  • چرا باید هاردها یا استوریج های EMC را خریداری کنیم؟

خرید یک هارد یا استوریج برای ذخیره سازی داده ها، برای هر شخص و سازمانی لازم و ضروری است. اما اینکه کدام برند مناسب تر است، جای بحث و بررسی دارد. با وجود برندهای متعدد در این حوزه، انتخاب کمی دشوار است. اما چرا باید هاردهای EMC را خریداری کنیم؟ شرکت EMC سابقه طولانی در زمینه تولید دستگاه های ذخیره سازی، امنیت و مدیریت داده ها دارد. علاوه بر اینکه قیمت هارد EMC بسیار مناسب است، مدل های مختلف این هارد با تکنولوژی های بروزی که دارند، برای مصارف شخصی و شرکت های بزرگ و کوچک به کار می روند. مصرف انرژی این هاردها بسیار پایین بوده و دارای سیستم های خنک کننده قدرتمندی می باشند. منبع تغذیه دوگانه آنها، نقطه امنی است، که در هنگام خرابی، خیال شما را از بابت داده هایتان راحت می کند.

 

  • چه عواملی در تعیین قیمت هارد EMC موثر هستند؟

  • ظرفیت حافظه    

میزان حافظه، یکی از اصلی ترین عوامل تعیین قیمت هارد EMC می باشد. با توجه به گسترش داده های امروزی و برنامه ها، به فضای بیشتری برای ذخیره سازی داده ها نیاز دارید. در گذشته با حافظه 64 گیگ نیز، براحتی می توانستید با سیستم خود کار کنید. اما امروزه حجم تنها چندین ویدیو، از 100 گیگ بیشتر می شود. طبیعتا این حجم در سازمان ها و شرکت ها، که داده های بسیاری را ذخیره، پردازش و مدیریت می کنند، بیشتر است. هر چه حافظه هارد بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

  • حافظه کش یا بافر

حافظه کش، که در هاردهای اینترنال تعبیه شده است، دیگر عامل موثر در قیمت هارد EMC است. برنامه های مختلفی که بر روی کامپیوتر نصب می شوند، در هنگام کار، داده های جزئی و موقتی را ذخیره سازی می کنند. پردازنده مرکزی، در صورت نیاز، از این داده ها در هنگام کار با برنامه استفاده می کند. این داده ها معمولا بر روی حافظه کش ذخیره می شوند. حافظه کش بیشتر، باعث افزایش سرعت سیستم نیز می شود و البته قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

 

  • مدل هارد

هاردها به نسبت برند سازنده و کارایی، دارای مدل های مختلفی هستند. از نظر سرعت و عملکرد، هاردها به دو نوع HDD و SSD تقسیم می شوند. قیمت مدل SSD به نسبت HDD بالاتر است و سرعت بیشتری نیز دارد. در برند EMC، دو نوع هارد وجود دارند، که عبارتند از: هارد دیسک و هارد حالت جامد. علاوه بر این تقسیم بندی، قیمت هارد EMC به تقسیم بندی مدل های این برند، که شامل Unity Hybrid، Unity VSA و All-Flash Unity می شوند، نیز بستگی دارد.

  • رابط هارد

برای اتصال هارد به مادربورد، دو نوع رابط وجود دارند، که عبارتند از: رابط های IDE و رابط های SATA. مدل IDE دارای کابل هایی پهن و صاف هستند. رابط های SATA بروزتر بوده و حجم کمتر و سرعت بیشتری دارند. مدل SATA خود دارای سه نوع مختلف است، که هر یک سرعت انتقال متفاوتی دارند. انواع این رابط عبارتند از: ساتا1، ساتا2 و ساتا3. نرخ تبادل اطلاعات در این مدل ها، به ترتیب، 1.5 گیگ در ثانیه، 3 گیگ در ثانیه و 6 گیگ در ثانیه می باشند. قیمت هارد EMC در این مدل بیشتر بوده و با سرعت کابل ها نیز ارتباط مستقیم دارد.

 

  • معرفی انواع سری هاردهای EMC

  • سری Unity Hybrid

سری Unity Hybrid بهترین گزینه برای افرادی است، که به دنبال ویژگی های خاصی در یک رده ذخیره سازی Entry Level هستند. این سری نیاز به بودجه بالایی نداشته و برای عملیات اپلیکیشن ها، فضای ذخیره سازی یکپارچه و دسترسی های ریموت به شعبات در سازمان ها و پشتیبانی از شبکه SAN و NAS، کاملا مناسب است. قیمت هارد EMC در این سری بسیار ارزان است.  

 

این هاردها مقرون به صرفه هستند.

  • سری All flash Unity

طراحی این سری بسیار مدرن بوده و کاملا منعطف هستند. استانداردهای ذخیره سازی به خوبی در این سری رعایت شده اند. برای نیازهای سازمان های کوچک و بزرگ، این سری بهترین گزینه است. عملکرد این سری پرسرعت بوده و قابلیت گسترش داده ها به Cloud را نیز دارند. از این مدل هاردها می توان برای مواردی که نیاز به زمان پاسخگویی کم، عملکرد مناسب برای برنامه های Mixed، ذخیره سازی یکپارچه و سازمان های از راه دور است، استفاده کرد.

  • سری Unity VSA

به کمک این سری می توانید یک ذخیره ساز یکپارچه DELL EMC unity مجازی ایجاد کنید. با داشتن ذخیره ساز مجازی، هزینه های شما کمتر خواهند بود. در این سری، بسته به مدل، قیمت هارد EMC متفاوت است. برای اجرای این ذخیره ساز، نیاز به سخت افزارهای استاندارد و Vmware ESXI دارید. ضمن اینکه سرویس داده های آن، دارای فایل سیستمی 64 بیتی بوده و قابلیت حفاظت داده به صورت Remote، Local و Fast VP Auto Tiering را دارد.

 

هاردهای EMC به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند.

جمع بندی

برند EMC یکی از برندهای زیر شاخه شرکت معروف DELL است، که در زمینه ذخیره سازی، مدیریت و حفاظت اطلاعات کار می کند. هاردهای این برند دارای انواع مختلفی بوده و از مصارف شخصی گرفته تا سازمان های بزرگ و کوچک، برای همه موارد کاربرد دارند. در هنگام خرید این هاردها باید به کاربرد مورد نظر خود توجه کرده و هاردی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. قیمت هارد EMC از جمله مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. در بالا به مواردی که در تعیین قیمت تاثیر دارند، اشاره کردیم. برای اطلاعات بیشتر، می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

 

پرسش و پاسخ‌های متداول
قیمت به صور روزانه اعلام میشود .
تصاویر
  • قیمت هارد emc
  • قیمت هارد emc
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: